en dag i receptionen...

igar kom dar fram en man till mig i receptionen..han tittade kritiskt pa min namnbricka och sa "johanna". jag svarade, trevlig som jag ar, "ja det stammer, kan jag hjalpa till med nagot?" Vad bra du pratar svenska, da blir detta mycket lattare..jag blev oroligt och tittade snallt pa honom..

Mannen: "Vi har betalt for frukost har pa hotellet, men jag har faktiskt ett klagomal.."(jag tittar lite oroande pa honom och hoppas att det inte ar nagot som har med mig och gora)
han fortsatter: "dricker du kaffe?"
Jag: "Ja, det gor jag"
Mannen: "Vi anlande igar och idag var vi som sagt och at frukost, men jag mycket besviken pa kaffet som serveras, det smakar ingenting, bara vatten och det ar samma sak som ingenting".
Jag: "Ojda det var ju inte gott, jag dricker sjalv kaffe sa jag vet kanslan" (jaa jag maste vara sahar overtrevlig i receptionen, sa jag borjar forstas kanna medlidande med gasten)
Mannen: Nej jag vill faktiskt att nagon, du eller nagon annan framfor det till serveringspersonal att nagot maste goras at kaffet, sa kan det inte vara".
Jag: "Okej, givetvis ska jag framfora det"
Mannen: "Okej gor det, helst idag sa det kanske ar battre redan imorgon"
Jag: "Javisst, vi ringer de redan i eftermiddag".

Mannen tackade och gick sin vag.
Jag sjalv stod och funderade om jag verkligen skulle rapportera till nagon serveringspersonal for jag tankte att det inte skulle vara till nagon nytta eftersom kaffe ar som det ar..blaskigt och riktigt ackligt, sa jag gjorde ingenting utan jobba pa som inget hade hant, utan att rapportera om nagot ackligt kaffe..


Sa dagen flot pa och inget hande. Jag gick hem och kom tillbaka idag och nu, for typ en timme sen kommer samme man, och gar med raska steg mot mig (oh no, han har markt att jag inte gjort nagot at det) och sager plotsligt:
"TACK SA JATTE MYCKET"
Jag tittar forundrat pa honom...
Mannen:"Ja for att du sa till dem om kaffet"
det borjar verkligen knaka i huvudet nu,sa jag verkligen till nagon om kaffet? nej det gjorde jag inte...sa nu var det dags for logn..
Jag:"Jasa du menar kaffet, jaa det var inga problem, ar det battre nu da?"
Mannen:"Jaa mycket battre, det bytte till och med hela maskinen, nu kan man fa espresso och cappuccino och allting, det ar perfekt nu"
Jag: "Kanon ju"
Mannen: " Sa tack an en gang"
Jag: "Det var sa lite sa"

vilket flyt jag har..hahaha


Kommentarer
Postat av: Farah

HAHAHHAHAHAHAH vilket flyt Jojo, nu är du typ hans hjälte! Han kommer åka hem och berätta för alla sina pals om dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback