Jag och min stegräknare



Nu ska jag och min stegräknare snart promenixa hem, japp ni hörde rätt.
Jag har promenerat till jobbet!
Det är faktiskt ganska chockartat för att vara mig.
Så egentligen är det inte så dramatiskt som det låter, jag jobbar ju faktiskt i stan och inte i helsingborg eller så, men ändå. Jag tycker tanken är kanon bra.

Och som jag nämnde ovan, så har jag en stegräknare med mig som sällskap, den trivs nog där på min vickande höft, ;)
Det är ganska roligt att ha en sådan faktiskt. Jag har ett ganska stilla sittandes jobb och det är ganska negativt med tanke på de 10.000 steg som man rekommenderas att gå för att hålla vikten. Tänk då att man ska gå ännu fler, för att minska i vikt, herre  jesus.
Då ska man i princip gå 23 timmar om dygnet, haha, nej men det är ganska mycket man ska gå...
Jag har inte kikat på räknaren på ett tag nu och ska inte göra det heller..inte förrän jag kommer hem.
Ska se om promenaden till jobbet gör mycket.
Igår gick jag ca 4800 steg och det var utan promenad till och från jobbet, det är ju "bara" 5200 steg för lite, hur fan ska man lyckas med detta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback