Varning för åsikter och ett långt inlägg :)

Sluta läsa redan nu om ni inte orkar läsa de kommande 5 minuterna :)

Dagen började bra, en härlig och varm dusch följt av en riktigt smarrig frukost. MEN, sen satte jag igång tv:n och lyssnade på Nyhetsmorgon. De befann sig i Göteborg. De hade byggt upp en näst intill perfekt studio med allt som en vanlig svensson drömmer om. De hade bjudit in gäster, tror det var polischef, rättspsykolog och en man till. Denna perfekta studio var uppbyggd endast för att prata om våldet som drabbat Göteborg. Som ni säkert vet, det med bomberna, rånet och så som hände igår, ja ni vet.
Och nu är de oroliga för att våldet ska ta över i Göteborg, ursäkta, men vad?
Det som gör mig arg och dit jag egentligen vill komma är, så fort det händer något i storstäderna så blir det värsta headlines och ståhej. Åh det är så synd om de stora städerna, bu hu. Vårt land består inte enbart av stora städer, det finns småstäder och förorter också, dock är det för många som glömmer bort detta.
Vi som lever i exempelvis Landskrona (lättast att ta det som exempel eftersom jag vet hur det är här) är i princip vana vid våld, inte kroppsligt våld, men vana vid att alltid höra om ett nytt brott som skett, i princip varje kväll är det något nytt. Senast inatt var det två anlagda bilbränder.
Landskrona är en helt underbar stad, men det är kriminaliteten som är vår reklampelare uåt, hör ni hur fel det låter?
På bara några månader har det nog skett fler rån i Landskrona än vad Göteborg blivit utsatt för under många år. Skillnaden är, folk får veta det när det händer i Göteborg, men i Landskrona? icke sa nicke.
nej, jag blir arg.
Jag skulle vilja se när Tv4 bygger upp en fin studio, bjuder in gäster och pratar om kriminalitet i Landskrona. Men nej just det, det är nog mot deras policy, de kan ju faktiskt få dåligt rykte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback