En sån här diskussion kan vara för evigt


Vad är detta för
löjligt skit den gubben hittar på? Herre gud, vilken diskriminering! Ska vi också börja med såna fjanterier? Vi kanske har svårt att förstå de fina folket i huvudstaden eller någon annanstans, uppe i Norrland. Det spelar egentligen ingen roll. Alla har rätt till sin helt egna dialekt och det är faktiskt en del av sig själv.
Istället för att peka ut en dialekt, skånskan i detta fallet, peka ut alla dialekter istället och börja texta alla program som någonsin kommer visas.
Nej, jag gillar inte detta alls. BUUU!
Jag blir rädd av att se resultatet på omröstningen, vad tänker folk med? Idioter.




LÄNGE LEVE SKÅNSKAN

Kommentarer
Postat av: paulina

haha nej, jag har tagit ledigt! :D

Postat av: paulina

amen vilken gubbjävel. Han kan ju istället träna sin hörsel så att han fattar.. "det går faktiskt"

2008-07-31 @ 11:28:06
URL: http://paulinawallentin.blogg.se/
Postat av: Linda

Håller med daj, varför ska bara vissa bli utpekade, de e ju inte så att skåningarna säger de typiska skånska orden när de e i tv.

2008-07-31 @ 11:30:40
Postat av: Jessica

Jag blev också lite rädd när jag såg resultatet.. verkligen diskriminering! jävla stockholmare "det går att träna bort sin dialekt"..

2008-07-31 @ 11:52:55
Postat av: Jojo

här ska ingenting tränas bort, hurra för skånskan :)

2008-07-31 @ 13:10:00
URL: http://jojooo.blogg.se/
Postat av: julia

haha jag förstår inte skånska alls :'(

2008-07-31 @ 23:28:23
URL: http://minigrisarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback