Både ja och nej


Att vara sjuk är egentligen tråkigt. Ändå kan jag ibland tänka när jag är frisk, " åh vad skönt det hade varit att vara sjuk, för då är man typ ledig". Men när man väl är sjuk, så är det fan inte lika roligt. Tv programmen är inte lika roliga som om man skulle se de en dag då man verkligen är ledig. Det är inte mysigt att gå i joggingbyxor en hel dag, men det är ändå mysigt när man är ledig. Det känns som ett tvång när man är sjuk, och allting blir tråkigt då. Någon som håller med mig?

Dock försöker jag göra det bästa av situationen och har precis gjort mig två knäckebröd(mamma säger det är bra mat när man är sjuk) och kokat mig en stor kopp grönt te, och nu ska jag krypa ner i vår stora mjuka säng. Visst låter det härligt? Ja, både ja och nej. Att ligga och kasta täcket fram och tillbaka eftersom jag fryser en minuten och svettas litervis ena minuten är egentligen ingen höjdare. Aja, jag ska sluta klaga.
Om tjugo minuter börjar gårdagens avsnitt av Våra Bästa År, och det är det enda som är positivt när jag är sjuk. Jag hinner äntligen titta på mitt favorit program.
Nu ska jag börja ladda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback