Jag är en tidsoptimist


Jag kommer ut ur duschen 07.15. Jag börjar 08.00 och visst, här har jag egentligen tiden på min sida, men idag skulle jag gå till jobbet och på vägen stanna hos mamma & pappa för att lämna saker. Jag klär på mig, smörjer in mig och allt det där till, tittar på klockan och tänker "är jag färdig 07.30 hinner jag gå". Olyckligtvis visar inte klockan 07.30 utan ca 07.35. Fem dyrbara minuter. Nu börjar jag fundera på buss, och ja, där går en buss 07.44, den hinner jag med. Jag skyndar mig och javisst, jag hinner med bussen. Som vanligt på bussen är där en-två-tre (om man har super otur) st som tar lite extra lång tid på sig.
Väl framme vid Rådhustorget är klockan 07.52. Bara ett stopp kvar.
07.56 är jag klar hos mamma & pappa och sätter fart på min hoj (som stod hos mamma & pappa)
08.00 sitter jag i min stol på kontoret, puh

                                                                                    Det går om man vill :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback