Pust och stånk


Att jag skulle få ett träningspass idag hade jag ingen aning om.
Hade jag fått bestämma hade jag verkligen inte gjort det frivilligt, men nu var jag tvungen.
Eftersom vi fortfarande håller på med skit ikea (ursäkta, men jag börjar bli ordenligt less på dem) väntade vi idag på en leverans som skulle leverera två nya bänkskivor, eftersom den "nya" vi fick förra veckan, var i värre skick än den vi ska byta.
Så idag skulle det komma två nya, mellan 09.00-13.00 var informationen och jag satt med mobilen i högsta hugg.
09.15 fick jag ett samtal, Ikea var på plats för att lämna bänkskivorna, jaha.
Det var bara iväg med bilen och öppna upp för killen som stod och vänta.
Det som händer sen gör mig egentligen arg, men jag kunde inget annat göra.
Han säger, med ingen tveksamhet "tar du tag i andra hörnan?"
Jag tittar lite fundersamt på honom och tänker jaha...
Så det hela slutar med att jag, lilla jag, får bära upp två jävla(!) tons tunga bänkskivor upp till tredje våningen!
Kan man inte boka in två killar när man vet hur tung leveransen kommer vara?
Vad hade han gjort om inte jag kunnat bära överhuvudtaget?
Nu hade han i alla fall tur, snäll som är jag, men jag kommer dock ha ont i ryggen en tid framöver....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback