Gammal, ny, gammal, ny


Rubriken återspeglar de två ord som jag repeterar ungefär 100 gånger per dag för tillfället. Sitter och går igenom det sista inför tryckningen av vår bok på jobbet. Vi har tryckt ut nya sidor som innehåller alla ändringar från den gamla utskriften. Därför sitter jag och säger högt för mig själv "gammal" och sorterar den i en hög och när jag säger "ny" sorterar jag den i den andra högen, låter givande va? Snart är ett halvårs jobb färdigt, och det känns härligt.
I mellan åt ringer dock min telefon och avbryter mig i mitt malande, det är nämligen mamma och pappa som befinner sig uppe på vinden och städar. "Vill ni ha ölglas?!" - nej tack. "Likör eller konjaksglas då?" - Ja det kan vi ta. Några minuter senare ringer telefonen igen. "Vill ni ha ett våffeljärn? Hugin, det är dubbelt" säger pappa - Nej tack.
Jag väntar med spänning på nästa samtal med ett nytt erbjudande...

Kommentarer
Postat av: Anonym

du glömde nintendot :)

2009-04-07 @ 16:51:16
Postat av: Farah

Jag kommer hem imorgon :D:D

2009-04-08 @ 10:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback