det är kanske dags?


Vi satt och pratade om hår, klippning osv tidigare på jobbet.
Michelle, som är väldigt beroende av att hålla sitt hår i trim (det är väl egentligen alla, men jag kommer till poängen) menar att hon måste klippa sig ofta. Jag kan köpa det till en viss del, mest p ga att hon har kort hår. Jag kan faktiskt förstå det då, ett kort hår känns längre fortare och själva frisyren försvinner när håret blir för långt, så långt ok. Här kommer vi dock till den punkten att Michelle klipper sig ca en gång i månaden...ja, en gång i månaden. Håret växer ja, men så mycket att man måste klippa det en gång i månaden? Hm.
Själv är jag helt tvärtom, jag klipper mig aldrig. Jo klart jag klipper mig, men det är väldigt sällan, och med det menar jag sällan. För att räkna snabbt kan jag nog våga påså att Michelle har klippt och fixat till sig..kanske.. fyra, fem (om inte sex) gånger sedan jag var iväg och klippte mig. Det är egentligen galet, jag vill klippa mig, färga håret och se fin ut, men jag är bara så snål att jag inte vill lägga pengar på det...det suger enligt mig, haha. Nu har jag dock bestämt mig för att boka en klipptid, samt även färgning. Jag antar att det är dags, jag får erkänna det. Nu är det jag som ringer frisören...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback