det blev helt ändrade planer


Som jag skrev igår hade jag planerat en härlig kvällpromenad efter jobbet, följd av en överraskning till Emelie. Det blev varken det ena eller det andra. Istället stack jag och Emelie på bio och såg Valkyria, den med Tom Cruise. En, enligt mig, skrämmande film. Eftersom man vet att allting har hänt, så känner man sig nästan illa till mods. För en som inte vet, handlar filmen om Hitler och hans män, samt en man och hans allierade som har stora planer på att störta Hitler. Lättare sagt än gjort, och kan man sin historia vet man hur det slutar. Hur som helst, en film jag verkligen rekommenderar. Filmen är ganska politiskt inriktad, men visar ändå en sida som man inte(inte jag i alla fall) tänkt på innan. En sida som försökte rädda hela Tyskland med sina uppoffringar. Det är lätt hänt att man endast tänker det negativa i såna här hemska händelser, men då, som nu, finns det människor som bara vill andra väl, precis som
Claus von Stauffenberg.


Kommentarer
Postat av: Paulina

Ja vi ses ikväll! Jag har barntärning till åtta men jag kommer så fort jag kan därefter:) Puss

Postat av: Paulina

Tortanto heter det. Skrev visst fel, men psyko att den inte kunde gissa sig till.. haha! Här har du länken i alla fall.

lindholm/matbrod/mjol/tortanto" rel="nofollow">http://recept.nu/1.38087/leilalindholm/matbrod/mjol/tortanto



Tänkt är att vi tjejer ska slå ihop oss någon helgkväll. Baka detta brödet och avnjuta det med trevliga vänners sällskap och något gott att dricka till. Vad tycks? Själv tycker jag att min idé är slående ;)

2009-02-03 @ 11:15:53
URL: http://metrobloggen.se/paulinawallentin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback