igår sattes allt igång igen


GODMORGON KÄRA VÄNNER, och alla er som jag inte känner, som man brukar säga.

Här sitter jag, några timmars sömn rikare och en aning träningsvärk senare. Igår var jag nämligen fit for fight igen efter ca två veckors "uppehåll" om man ens kan kalla det för det. I vilket fall som helst fick jag träna solo igår, Emelie gullet kände mer eller mindre inte för det, eftersom hennes soffa kändes skönare för tillfället, och vem klandrar henne? En mjuk soffa, en mörk kväll med lite bra tv program på televisionen, sen är man fast.
Väl hemma blev det inte mycket gjort. Jonas hade slängt ihop en enklare middag, sen blev det långdusch innan jag hoppade ner i sängen, insmord, i min mjuka pyjamas tillsammans med en bok och kopp te. Tittade lite halvt på CSI och Raw Comedy club, men ska nog erkänna att jag slumrade till i båda programmen.

Idag är det ny dag. Däremot är det lite förändring gällande jobbet idag, det blir nämligen ingen korrekturläsning p ga att Bea är sjuk. Vi har såklart fler på jobbet, men det är inte bara att läsa, utan det ligger lite mer bakom, hur som helst. Idag är det alltså undanröjning som gäller. Har en del sega kunder som vägrar svara på mail trots hög prioritet och läskvitto. Vänta bara, idag är det jag som tar till telefonen som vapen, nu slipper dem inte undan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback