Det är ganska tråkigt


Hej alla glada.
Ännu en ny vecka har inletts, än så länge har den bara bestått av jobb, som vanligt. Fram mot eftermiddagen, det vill säga efter jobbet, vet jag faktiskt inte vad som händer. Jag är ganska sugen på att göra... ingenting. Det har varit en händelserik helg och det har satt sina spår, för jag är mer måndagstrött än vad jag brukar vara. Därför lockar en hemmakväll ganska mycket, men samtidigt inte. Jonas är i Bulgarien, vilket som tidigare nämnt, innebär att jag är ensam. Ensam hemma. Bara meningen låter tråkig, och det är precis vad det är. Det är inte alls lika roligt att vara hemma när där inte är någon att prata med eller umgås med. Jag visste det skulle vara tomt, men inte riktigt såhär tomt och tråkigt, faktiskt. Jag kanske överdriver, kanske inte. 

Hur som helst, jag ska i alla fall veckohandla idag, för kylskåpet ekar tomt och jag behöver mat och näring. Vad är jag sugen på? Hm, något smarrigt. Lasagne? Ja, kanske, men fan. Det är så tråkigt att laga mat till sig själv...
Nej, slut med allt det negativa, snart är det lunch och då ska jag avnjuta en bit av min ananaspaj som jag tog med till jobbet idag. Jag, mamma och pappa åt bara halva igår efter middagen, och inte kan jag äta upp resten själv, så jag tog med den hit.
Fast hade Jonas varit hemma hade den varit borta för längesen... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback