Loppisfynd


Uppe med tuppen igår, söndag.. jädra Svante alltså. Kvart över åtta är det jag som blir biten i näsan av Svante. Kastade ner honom från sängen i hopp om att han skulle ge sig, icke! Efter ca tio minuter av bitande, kurragömma under täcket samt ner kastning från sängen gav jag upp. Jaha tänkte jag, vad ska man göra hela dagen när man går upp så tidigt? Jonas satte sig och spela xbox, vilket resulterar i att han ockuperar tv:n i vardagsrummet. Jag satt mig och åt frukost och sen bestämde jag mig för att skicka ett sms till mamma, sagt och gjort. Vid elva tiden hämtade jag mamma och vi begav oss ut på äventyr. Första stoppet blev Plantagen, som för övrigt suger gällande fina blommor överhuvudtaget, däremot köpte jag tre nya krukor. Vidare till Tullstorp där det fanns desto finare blommor! Köpte fyra fina blommor, två hjärte blommor och två palm liknande, super nöjd. Dock var inte äventyret slut där utan vi gjorde ett stopp på Larsson Lager också, där vi också stötte på Olle och Sofie. Larsson Lager är en loppis, bara så alla vet. Där hade man stor utförsäljning av Git Gay, en riktig primadonnas saker, allt från kläder, skor och möbler(läs om henne, 
här, här och här)
Just sakerna som fanns inne igår var från hennes sommarstuga någonstans. Hur som helst hittade jag två örhänge som tillhört henne, dö coola. Två vaser inhandlades också, och sen efter övertalning från mamma köpte jag även bestick. Ja bestick, fyra st. Tre skedar och en gaffel. Ni vet såna stora som är "perfekta om man har gäster" för att citera mamma. Verkligen en perfekt söndag där allting gick i lagom tempo, dagen kändes lång och skön och avslutades med söndagsmiddag hemma hos Thomas & Ingrid, vilket man aldrig tackar nej till.

Nu välkomnar vi måndagen istället, som idag erbjuder ett besök till Lund, där världens bästa Mandy finns, jeah!

Kommentarer
Postat av: Anonym

varför skriver du inte vad blommorna hette som du köpte hi hi :)

2009-03-23 @ 12:01:56
Postat av: Jag;

minns inte riktigt ju :) men ett skoj namn var det!

Postat av: Anonym

men jag kommer ihår slideranka hi hi

2009-03-25 @ 18:54:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback