Det blev alternativ ett igår


Eftersom jag snoozade lite för länge i morse, det är mysigt att ligga kvar med en fin pojkvän och alldeles underbart varm och go kissemisse, så blev morgon lite stressad. Jag brukar alltid sitta i lugn och ro, titta på sju nyheterna på tv4, äta frukost och bara ta det lugnt. En bra start på dagen helt enkelt. Idag däremot, blev allting lite försenat och vilken skillnad den lilla extra sovmorgon gör. Jag missade nyheterna, åt snabbt upp min frukost, slängde på mig kläder, gjorde mig i ordning, fixade en snabb lunch i form av tonfisksallad, och sen var jag redo för avfärd. Eftersom jag lovat Jonas att kolla om vi hade tvätt tid, håll jag såklart mitt löfte och sprang ner i källaren. Tvätt tid, check. Där var allting färdigt och ändå tid över? Hoppade på cykeln som lugnt och fint tog mig till jobbet, ungefär sådär fem-sex minuter innan åtta. Säger godmorgon, går in på kontoret och upptäcker; var är min lunch? Jo visst, den står i hallen. Jag visste det var något som inte stämde. Jag trodde jag hade allt under kontroll, men så var inte fallet.
Nu är jag hungrig, med en timme och en kvart kvar till lunch, och frågan är, vad ska jag äta?

Kommentarer
Postat av: Paulina

Jojsan!:) Jag vet inte hur planerna ser ut för imorgon, men mest troligt blir väl att man drar sig dit. Ska du ellloooor? Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback