När ska det bli kallt?

23:e november.. och det känns som höst. Jag vet, november räknas också som höstmånad om jag har förstått det rätt, men jag vill ha kyla. Jag vill ha vinter, en ordentlig vinter! Tyvärr är det inte ofta vi har ordentlig vinter här nere i Skåne, men ändå. Några grader kallare, så man kan känna att julen närmar sig i alla fall. Utan kyla är det inte jul, det ska vara minus då. Jag vill använda min vinterjacka, mina vantar, och få rök ur munnen när jag andas. Jag vill att det ska komma massa med snö, så det blir sådär underbart tyst på morgonen, jag vill göra snögubbar och snöänglar, jag vill så mycket. Fast nu är det till att inse, det är 23:e november, här är ingen snö, jag cyklar i min tunna höstjacka, det blåser och det är tio grader varmt ute, och det är inte alls kul.. Ge mig kyla.
Godmorgon också förresten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback