Shine on

Jag var nyss uppe på stan för att be cykelaffären hjälpa mig med min cykellampa. Efter tappra försök med batteribyte och putsning fick jag inse att den behövde professionell hjälp. Som sagt, upp på stan och in på Cykelmekano och förklarar läget. Mannen i affären följde snällt med och tog en titt. Sen tittade han på mig och sa "oj, är det en sån där gammal, dem minns jag att jag pilla med när jag var liten". Jag log glatt och tänkte "ja, du gjorde det, inte jag, haha". Sen slänger han ur sig, "Ja, vi kör på, vi lägger in henne här inne". Hahah, underbart, han betecknar cykeln som en varelse. Jag körde in henne (!) och väl där inne tog han väl hand om henne, lite puts, slip och skruvning. Efter några minuter, tadaaa, lampan fungerar. Nu slipper jag böter och kan cykla hem tryggt. Mannen i affären fick ta hand om ännu en patientoch blev 20 kronor rikare, samtidigt som patienten blev glad.
Nu lyser hon igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback