Såklart har vi firat kanelbullens dag!


Vid två tiden idag (efter en mysig fika med Kajsa, Malin och Paulina) begav jag mig hem till Liziz för att påbörja dagens bakning. Såklart stod kanelbullar på schemat och jisses vad många det blev. Ca 60 kanelbullar senare är vi faktisk hel nöjda. Och goda blev dem! Det var nog vodkan som gjorde det, haha. Med vodka menar jag såklart inte i bullarna, snarare utanpå. Eftersom Liziz inte riktigt har allt som hör ett kök till saknade vi nämligen en kavel till degen och då tar man vad man haver, vilket idag blev en vodka flaska. Fungerade alldeles utmärkt, så det är ett tips om man saknar kavel. Nu har jag hoppat i pyjamasen(som vanligt) och har fullt med foton sidan om mig, det är nämligen dags för ytterligare lite pyssel med mitt fotoalbum. Snart är det färdigt! Det ena i alla fall...
Sen blir det sängen om en timme eller så... fan. När man ser alarmet på mobilen, 06.15 blir man lite ledsen, det är inte kul, inte alls.





Kommentarer
Postat av: Simse

sånt förgyller min dag lite

2009-10-04 @ 22:54:12
Postat av: Jag;

haha vilket då? vodkan? :)

Postat av: tulle

VAD ÄR DET FÖR NÅGRA BULLAR? ;)

2009-10-06 @ 14:32:35
Postat av: Jag;

haha ja, som tidigare nämnt i inlägget så fanns inte allt tillhanda i Liziz kök, där ibland ska nämnas pärlsocker... hahah

2009-10-06 @ 16:06:33
URL: http://jojooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback