"Vi har ingen bensin, vi måste tanka"

Roadtripen igår blev en succé, eller ja nästan. Vi körde en rejäl omväg och hamnade vid återvändsgränd en gång innan vi äntligen anlände till Furuboda och en väntande Linus. Därefter tankade vi, sen styrde vi mot Åhus, där vi käkade en smarrig pizza på första bästa pizzeria(kanske enda som fanns?). I Åhus hände det inte mycket, bor där folk överhuvudtaget? Jag som trodde Landskrona var övergivet på kvällarna...
Hur som helst, resan blev trevlig och runt ett i natt ramlade jag in genom dörren i sällskap med Jonas som också kom hem då. Raka vägen till sängen och efterlängtad sömn, trodde vi. Halv fyra ringer min telefon, Jonas, jag svarar inte, fem över halv fyra ringer Jonas, jag svarar inte, tjugo i fyra ringer Jonas, jag svarar inte. Så pågick det i två samtal till. Fan Jonas, du får inte störa min skönhetssömn, haha. Full och glad tänkte han ringa och prata lite medan de befann sig i Helsingborg. Jag säger då det.
Därför är det med all rätt jag befinner jag mig i sängen och ska vila en stund. Jonas är fullt upptagen med fotboll i vardagsrummet och lär vara det några timmar framöver, och då passar jag på att krypa ner i sängen. Sen väntar smarrig middag i form av marinerad kyckling, potatisgratäng och bearnaiesås, mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback