feeling the fall

Okej, vad är det som händer? Moder Natur måste vara rejält förbannad på någon för detta vädret är inte okej. Jag brukar inte bry mig men nu börjar det faktiskt bli löjligt. När ska det riktigt maj vädret komma? Det känns verkligen som vi har hoppat över maj, juni, juli och augusti och hoppat direkt till en september. Imorse var det ruggigt, inte ens dubbelsiffrig temperatur, regn och blåst, och det känns allmänt segt faktiskt. Det som är positivt idag är att var det sista arbetsdagen för denna vecka, nu väntar långledigt och det ska bli SÅ skönt. Ikväll blir det lugnt med pannkakslagning och lite egentid då Jonas är iväg och spelar match i Eslöv. Just nu sitter jag i soffan med ett antal tända ljus och även elementen är igång, för första gången på väldigt länge. Mina fingrar fryser! Jonas kommer hem runt 22 och då tänkte jag ha lite pannkakor färdiga till honom, sen blir det tidigt i säng eftersom det blir en tidigt morgon imorgon. Tyskland står nämligen på schemat. Picknick med pannkakor, kaffe på termos, vänner, en bil och roadtrip.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback