Tulpan pins

Efter en varm och skön dusch sitter jag i soffan och skriver lite stödord inför vår debatt som ska äga rum imorgon. Vi har blivit indelade i fyra lika grupper, två "för" grupper och två "mot" grupper. Jag är i den ena "mot" gruppen och vi ska debattera om att utrota tulpanen. Vi har fått rätt enkla och roliga ämnen mest för att kunna spexa till det och redovisa det hela på ett enkelt sätt. I den andra gruppen handlar det om att vara för eller mot jultomten, haha. Nåja, min del handlar om att man utveckla en sorts tulpanmani som gör att man blir tokig och stirrig om man inte får tag på en bukett tulpaner samt att det kan bli beroendeframkallade. Sen har vi andra punkter så som att löken är giftig (faktiskt sant!), om den är planterad i en trädgård så snor den till största del allt vatten från andra blommor (också sant!) tulpanernas land är Holland och vad finns där mer i Holland, som för övrigt är lagligt? Jo droger... ett rätt dåligt argument men det ska vara kul också! Vi får se hur det går, håll tummarna. Nu har jag i alla fall gjort färdigt en del av mitt uppdrag, nämligen att göra pins till gruppens redovisning.
Om en och en halv timme kör jag och hämtar upp Kajsa på gymmet för att sen styra vidare mot Coop Forum, det är dags för veckohandling!


Snygga, eller hur?! ;)


Kommentarer
Postat av: linus

skriv ihop jojojoooooo! ;)



vilket holland? nord eller syd? eller menar du nederländerna? och en till liten parentes.. droger är inte lagligt i nederländerna.. cannabis är dekriminaliserat, inte lagligt =)

Postat av: Jag;

hahaha, blir tokig på dig! grrrr, haha nejdå, tack! :)

2010-09-10 @ 16:40:25
URL: http://jojooo.blogg.se/
Postat av: linus

yeeeees jag är en bitterfittig besserwisser men jag älskar det, du med! oh yeah, groovy!

2010-09-12 @ 22:20:15
URL: http://linussorensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback