GODMORGON

Tillbaks på kontorsstolen och tillbaks till vardagen. Ni får inte tro att jag klagar, för det gör jag faktiskt inte. Jag känner inget behov av ledigheten, än. Däremot ljuger jag om jag säger att helgen inte behövs, för det gör den! Jag passar på att njuta under helgen eftersom det är den enda tid jag har och som innebär ledighet. Helgen som gått har varit lagom och mysig. På fredagen hade vi kalas för världens bästa Jonas eftersom han fyllde år. Vi bjöd på två sorters paj, dricka och glass med jordgubbar till efterrätt. Det var super smarrigt! I lördags blev det först frukost/lunch i solen på stan följt av en typ av överraskning för Jonas då vi (jag, sandra, oggi, simon och nicklas) ordnat med en grillning på stranden. Vädergudarna var inte riktigt på vår sida så efterrätten fick förtäras på vår balkong men det var mysig det också. Där satt vi och snacka och hade det bra tills Oggi, Nicklas och Simon ville checka in läget in stan. Igår var en lugn dag, sovmorgon, cykeltur och sen middag på Seglarpaviljongen för att sen avsluta med den nya Irene Huss filmen. Jag är med andra ord väldigt nöjd helgen men nu är det ny arbetsvecka och jag är helt ensam. Farah och Hampe har semester och Bea är sjukskriven, kvar är jag. Det betyder mycket arbete men det är skoj! Däremot kommer min vapendragare Farah tillbaka imorgon, hon struntar i sin semester för att hjälpa till här, det kallar jag arbetsmoral och pålitlighet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback