Twitter? Tweets?


Farah försöker få mig att gilla/förstå innebörden med twitter och dessa korta små uppdateringar. Jag har väl egentligen ingenting mot det här fenomenet men samtidigt förstår jag inte grejen, varför ska man uppdatera sina vänner (och ovänner...) stup i kvarten om vad man gör eller om något roligt som hänt? Visst, som Farah sa, att ha och skriva blogg är egentligen samma sak, och det håller jag med om, det är i princip bara mina vänner och min familj som läser här men samtidigt skriver jag för min egen skull också. Nej, jag är kluven i den här frågan och visst finns det både fördelar och nackdelar.
En annan sak som Farah nämnde handlade om det här hemska och tragiska som hände i Norge för snart en vecka sedan. På twitter kunde man följa en mängd människor som befann sig mitt i kaoset i Oslo och på Utöya, och som uppdaterade live gällande vad som hände, det är ju tokigt. Hade alla "tweets" varit så viktiga och kunskapsgivande så hade jag köpt konceptet men än så länge förstår jag inte riktigt grejen...
Vi får helt enkelt se om Farah lyckas övertala mig!


Kommentarer
Postat av: Helena

räcker det inte med facebook, har jag funderat på :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback