Kanske tur i oturen?


I fredags gav jag upp jakten på kilklackarna som jag letat febrilt efter. De var egentligen inga märkvärdiga skor men det var just det som tilltalade mig. Ett par enkla, beige, lagom höga skor som hade passat utmärkt till min klänning. Efter några veckor på jakt i alla tänkbara H&M affärer så gav jag upp. Istället började tankarna flyga iväg till färgen silver som också kan passa till min klänning och vips, mitt framför ögonen hittade jag mina skor. Dock blev det inga kilklackar utan platta skor men varför ska man göra sig till? Jag trivs i platta skor. Med andra ord, jag köpte skorna! I fredags när jag och tjejerna skulle köra ner till Malmö för att hälsa på Lina tänkte jag att det var en perfekt kväll för att provgå och gå in skorna, men det skulle jag aldrig gjort. När jag kom hem på kvällen/natten upptäckte jag att det ena av de flätade banden släppt. Mina fina skor hade gått sönder efter en användning(!).
Så idag är det jag som kör till Center Syd och förhoppningsvis bytar skorna till ett par likadana i samma storlek, om de finns kvar, annars får jag påbörja jakten igen. Kanske är det så att jag har tur i oturen och hittar ett par ännu bättre och ännu mer passande skor till bröllopet? Håll tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback