En fundering

Idag på gymmet så gick jag på bandet och framför mig hade jag en tjej som tränade på en crosstrainer. Jag brukar också göra det men jag går framåt. Hon trampade bakåt. Ni som tränar, speciellt på crosstrainer, gör det någon skillnad eller tränar man någon kroppsdel mer genom att trampa bakåt? Den här tjejen önskar (eller är det så?...) nog att den tränar rumpan för hon vickar på bakdelen som aldrig förr. Jag brukar inte bry mig eller titta på när andra tränar men hennes rörelser och vickningar är totalt oundvikliga.

Så, kan någon informera mig, tränar man hårdare, mer eller bättre genom att trampa bakåt?

Kommentarer
Postat av: Lilla K

Jag kan væl kanske få rækna mig till "en som trænar"? Haha alltså jag har sjælv provat før att på vissa maskiner så kan man ha igång olika typer av program och då "vægleder" de en.. Det kænns rejælt i framsida lår nær man kør bakvænt och om man gør det som ett komplemang till vanlig crosstraining så kan det sækert ge lite extra eftersom det ær något som kroppen inte "ær van till", førstå mig rætt.. Men jag vet i fan om det gør så mycket mer før rumpan.. Kanske lite placebo-effekt om inte annat :D ?! Ælskar dig Jojan.. PUSS

2012-02-17 @ 16:47:32
Postat av: Anonym

Om du trampar framlänges tränar du framsidan av låren, baklänges så tränar du rumpan och baksidan av låren. Källa: http://www.stylesearch.se/snacka/Kropp/2175496/rumpa-laar/ ;)

Vet dock inte om det är sant men jag har också fått lära mig att det är så!

2012-02-18 @ 17:40:54
Postat av: Jojo

Tack så mycket! Då hade jag lite rätt i att det tränade rumpan ändå. Hm där ser man!

Vem skrev den andra kommentaren? Jag tackar för svaret i alla fall! :)

2012-02-19 @ 21:54:59
URL: http://jojoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback