Syjunta


Efter en viss osäkerhet så bestämde jag mig för att försöka sy en egen hissgardin till köket. Jag hittade ett supersnyggt och billigt tyg på Ikea, åkte dit, glad och förväntansfull men förgäves. Tro fan att tyget utgått. Slut. Finito. Med stor besvikelse traskade jag ut från Ikea (köpte givetvis annat...Ikea syndromet) och vad tror ni jag ser? Jo, vid utgången hänger minst 15 meter av MITT tyg, blöö! Tänkte gå in igen och försöka blinka och charma till mig det men jag orkade faktiskt inte.
Jag gav upp idén med hissgardin tills igår då fina Sandra var iväg och letade tyg till sig själv. Efter en par skickade bilder så fastnade jag för ett nytt och fint tyg och jovisst. Sandra köpte det och igår var det dags! Vi hade syjunta hemma hos henne, med varsin maskin, nålar, kaffe och måttband. Det tog längre tid än vi trott men det ser riktigt bra ut. Min (alldeles egna, handsydda!!) hissgardin står i garderoben och väntar på att få synas på gardinstången. Peppar, peppar att det blir bra!
Bild kommer framåt kvällen.

Tänk, jag har skrivit ett helt inlägg om tyg och gardiner, det händer inte varje dag...
Hoppas Farmor kommer bli imponerad på lördag när jag berättar om min alldeles egensydda gardin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback