Recept


Jag vet att mamma och Paulina ville ha receptet på färskpasta och fläskfilén, så jag slänger upp det här. Smaklig måltid!

4 pers.

2 paket färsk pasta, gärna tagliatelle
500 gr fläskfilé
1 msk margarin
1 dl creme fraiche
1 msk kalvfond
2 msk vatten
1 ask cocktailtomater
1 paket mozzarella, skuren i mindre bitar
1 dl färsk basilika

Jag gjorde dubbel, om inte tredubbelsats gällande creme fraichen och vattnet. Jag tog även i lite mer kalvfond men det är ju bara att smaka sig fram!

1. Putsa fläskfilén och skär den i ca 1½ cm breda skivor. Banka ut skivorna något, och salta och peppra dem. 
2. Stek fläskfiléskivorna i maragrinet tills den fått fin färg på båda sidorna.
3. Häll på creme fraiche, vatten och kalvfond, och låt allt puttra ihop i stekpannan.
4. Lägg i de hela cocktailtomaterna i fläskfilén med såsen, så att tomaterna blir ljumma.
5. Koka pastan enligt instruktioner, och låt den sedan rinna av ordentligt i ett durkslag.
6. Lägg pastan i en stor form och häll fläskfiléskivorna, såsen och tomaterna över pastan. Lägg även i mozzarellabitarna och den hackade basilikan. Blanda ordentligt.

FÄRDIGT! Mhm så gott!

Kommentarer
Postat av: Paulina

Mmmm.. lät lagom svårt dessutom ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback