Dopet

Dopet gick över förväntan och jag är nöjd! Min psalm gick bra och Novalie var så duktig. Det var ett fantastiskt fint dop och det var inte många ögon som var torra i Kropps Kyrka. Olle, Sofie och Sonja (prästen) hade planerat en "överraskning" under ceremonin. Plötsligt tar Olle tag i en mikrofon, hans kusin Anna sätter sig vid pianot och sen börjar han sjunga. Han sjunger en helt fantastiskt fin låt om kärleken till ett barn. Han avslutade sången med att pussa Novalie på huvudet och lovade att alltid finnas där för henne. Åh jisses... det var så fint. Jag brukar inte vara blödig eller så men detta blev för mycket, haha. Han och Sofie hade diskuterat om jag skulle få veta eller inte, men hade beslutat sig för att inte säga något, eftersom vi alla redan var tillräckligt nervösa inför dopet. Jag blev min sagt tagen på sängen när jag stod där framme och tårarna föll mot min kind. Det var en ära att få hålla Novalie och en ära att få titulera sig som hennes fadder/gudmor. Hela dagen igår är ett minne för livet. Kvällens avslutades hemma hos Susanne och Håkan, där det bjöds på middag, en middag som är svår att beskriva, det var såååååå jäkla gott!

Idag håller vi söndag, vi har tagit sovmorgon, tvättar, städar och alldeles strax ska vi bege oss till gymmet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback