På föredrag om Syrien

Gårdagskvällen spenderades på Landskronas fina teater tillsammans med Li. Där var ett föredrag/föreläsning om Syrien och hur flyktingläget ser ut där just nu men också hur det kan visa sig längre fram. Den som höll i det var en utrikeskorrespondent från Sveriges Radio och det var väldigt intressant. Dock var tiden alldeles för knapp för att hinna reflektera och försöka hänga med i redovisningen av all historia mellan länder, krig, olja/gas konflikter m.m. Kvällen var dock väldigt lärorikt men jag hade gärna velat ha en lite längre genomgång och även lite mer om det själva aktuella läget i Syrien och så vidare men nu ska jag inte vara bitter och gnällig, jag är glad jag gick och att jag hade ett härligt sällskap med mig :) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback