lill lördag


Happy Halloween! det är väl idag man säger det ? men är det idag man ska ha gjort en fin pumpa också och ställt utanför dörren? äh fan, då har jag glömt det, det brukar ju vara en tradition. jag har ju planerat värsta rock pumpa och så hinner jag inte göra den, det var det värsta, mycket dåligt av mig...

eller är det på lördag? neej då är det väl All Helgons natt, då man går till kyrkogården och hyllar de döda,inte sant? rätta mig gärna om jag har fel, jag kan hantera det!

aja idag är det onsdag och en helt vanlig onsdag i all sin ära, halva arbetsveckan har gått och det känns som allting bara rusar förbi. dagarna går otroligt fort och íbland vet jag inte ens om jag hinner tänka vad jag ska i veckan innan det plötsligt är söndag igen och det är dags att planera för kommande vecka. jag har tex redan planer för hm, ..ca 3 veckor framåt(!). ah never mind, det rullar alltid på och går oftast i rätt riktning.
sitter fortfarande och kucklilurar om jag är nöjd eller inte med gårdagens radikala förändring, men det känns ändå ok, jag går i alla fall inte runder med värsta klumpen i min mage och tänker att jag måste göra något åt denna hemska sak nu, genast! utan det känns helt ok och jag behöver nog bara vänja mig, det blev ju trots allt en mycket stor skillnad tillslut.
dagen rullar på och jobbet fungerar exemplariskt som det har gjort varenda dag sedan jag började här, alltid små grejer som irriterar en, men vad tusan ska man göra, man får ta allt med en klackspark, så enkelt är det .
älskade kajsa som skicka ett urgulligt sms till mig igår, det blev verkligen uppskattat och visst ska vi lösa allting, vi måste bli bättre! mycket, mycket, mycket bättre och det gäller egentligen alla. visa att ni uppskattar era vänner och visa att ni tycker om de ! de är guld värda.

efter jobb ska jag minsann till City Gross(igen, var där på lunchen och handlade smarrig lunch) och inhandla lite ingredienser till min och jonas lilla middag som vi har tänkt laga tillsammans idag :) ingen aning vad det blir för gott, men med två mästerkockar som oss och med mysigt sällskap ska det nog bli mer än toppen! vetitusan om det blir några stearinljus och grejer, men jag ska ändå försöka få det mysigt, det är ju mörkt om kvällarna och det är ju faktiskt lill-lördag då tycker jag att man kan göra det lite mer speciellt! 
nu är det väl dags för hard work work igen, har några entry forms och medlemslistor som jag bör göra,
men jag känner att ett toalettbesök står på "behöva-listan", så jag får nog traska till toaletten innan jag fortsätter...och förresten, imorgon kommer Farah! det tycker jag att vi tjoaar för! jag tycker om när farah är hemma, vi ska göra massor med saker och nästa helg kommer bli lika roligt, fast då är det dags för nya aktiviteter fast på främmande mark, äntligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback