hundar, bett, sol och Formentor

helgen har varit lugn och skon och i lordags begav sig jag, Liziz och Daphne ut pa utflykt pa jakt efter en liten vovve till syster min. Vi borjade i Palma pa en liten hundgard med, det kandes som 1000 hundar, men dar var nog bara 40 talet hundar och vi gick runt och letade efter en "small and fluffy dog " som Liziz beskriv sin hund. Vi hittade tre som stamde in ganska bra pa den lama beskrivningen och vi bad agaren beratta typ lite om de, om de var snalla osv.
Vi kom fram till att de tre hette Khun, Lucky och Chico. Alla tre var jatte sota men Liziz fastnade mest for Chico och Khun, sa vi bad om att fa ga en runda med honom och se hur han reagerade mot henne och mot andra hundar och sa blev ocksa fallet. Vi gick en lite runda, tillsammans med en skotare, tack och lov, ni forstar sen, hahah. och han sprang rundor och han verkade jatte sot. Han sprang fram mot Liziz och satte sig, och hon borjade klappa honom, men ett tu tre, AUUGRRHRHRHRHRUGGGG. han blev livsfarlig, han hogg tag i hennes hand och nar han slappte, sprang han direkt pa hennes ben och hangde kvar i fotterna pa henne nar hon backade. herregud sager jag bara, innan skotaren fick tag pa hunden igen hade han bitit Liziz ungefar 5-6 ggr och hon var livradd. sa dar blev det ingen hund. jag har bilder pa lilla sota hunden som plotsligt forandrades till en kottatande dinosaurie, men jag kan inte lagga in bilderna fran min kamera an, men jag lovar, jag ska visa!
efter mycket om och men, sa korde vi darifran och till McDonalds och at lunch for att sen shoppa lite grann pa Alcampo, typ ett center syd, fast utan Palma da saklart :)
efter en livlig diskussion beslot sig Liziz anda for att kora till hundgarden i Pollenca ocksa, aven om hon hade borjat tanka andra tankar om att ens vilja skaffa en hund om de kan fa syna psykiska ryck som Khun fick?

men det var tur vi korde dit, for dar hittade hon sin drom hund, en exakt san som hon vill ha! men tyvarr var han redan bortlovad, men om agaren inte skulle komma och hamta henne inom en vecka skulle de ringa till Liziz direkt, sa nu haller vi tummarna for att han inte hamtar henne, sa hon kan fa sina "small and fluffy dog". aven bild pa den kommer nar jag har installerat programmet som kravs for min kamera, i promise people!
 
annars idag har dagen varit lugn. Ar i Liziz lagenhet och nordar rundor pa Internet, jompen sitter sidan om och lirar poker och utokar familjekassan lite grann, sa man kan val egentligen inte klaga?
ska bara ta det lugnt ikvall, ata nagot gott och sen troligtvis se en film och somna gott intill jonas, det gott folk, ar nagot man aldrig far for mycket av ! :)

annars imorgon bar det av till Formentor, som ar, enlig spanjorerna sjalva en paradisplats med underbar utsikt och knallblatt hav. sa gud bevare er spanjorer, att det verkligen ar sa, for annars far ni med mig och gora, kanske i alla fall.
Jag och jompe ska som sagt till Formentor imorgon och vi ska minsann upp med tuppen. 09.00 gar bussen och da ska vi befinna oss vid busshallsplatsen sa inga andra turister tar vara platser. Vi har bestamt oss for att inte sova bort dagarna som vi har gjort nu pa sista tiden, utan nu ska vi uppfora oss som normala turister och vara uppe innan 10.00 varje dag och ta vara pa dagarna, hahah, jag vet faktiskt inte om jag tror pa det sjalv, men vi far se. jag ser i alla fall fram mot Formentor imorgon, har velat aka dit valdigt lange, men det har liksom aldrig blivit av, men nu sa, nu antligen ska vi dit !



oj, vad langt inlagget blev, hur manga orkar egentligen lasa? aja, whatever ... :)

Kommentarer
Postat av: Lina

jag orkar jojo! :D

Postat av: dad

vila nu fingrarna så du kan skriva mer.ha det så jättebra

2007-09-17 @ 11:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback