Det är dags för förändringar


Jag har alltid prioriterat jobb framför mig själv kan man säga. Jag har jobbat sen jag var.. 13 tror jag och idag sitter jag med ett heltidsjobb (08.00 - 16.30) som jag storm trivs med. Utöver detta har jag älskade Curla, som var min första "riktiga" arbetsplats. Jag tycker liksom om att jobba. Även om jag inte har mycket fritid så tar jag alltid mig tid till att ha ett socialt liv också. Inte alltid då jag verkligen inte orkar, och det kanske man ska be om ursäkt för? Jag försöker i alla fall :) Jag har hela tiden tänkt att pengar kommer man långt med och så länge man orkar så kan man ju faktiskt jobba och tjäna kosing. Och jag känner så än idag, men det börjar komma in några fler tankar i mitt huvud nu. Jag känner att jag måste börja ta hand om mig själv lite, lite mer. Om jag tar hand om mig själv, äter lite nyttigare, tränar lite mer och unnar mig lite vardagslyx, så kommer jag ju att orka jobba mer och under en längre tid fram i tiden, eller hur? Så måste det ju vara. Och jag har gett mig tusan på att jag ska klara det, så nu jävlar, nu ska jag minsann försöka att förbättra mitt inre. Att få mitt inre att må bra hjälper även mitt yttre att må bra, så det kör vi!
Ska nog till och med försöka sätta ihop ett schema. Inte ett jätte strikt schema eftersom min tider på Curla är så pass oregelbunda är det inte alltid jag kan hålla samma tider. Men ett litet schema med saker jag måste göra under en vecka, det ska väl kunna fungera? Jo det tror jag, ja, jag tror på mig själv. Heja på mig vänner, haha :)

Kommentarer
Postat av: dad

du är en mycket klok tjej.det märks genom dig vem du har som far!!

2008-02-11 @ 12:17:13
Postat av: kajsa

I believe in you baby! YOU GO GIRL. tack för i fredags, puss puss

Postat av: annay

Heja heja :D

2008-02-12 @ 09:20:21
URL: http://annay.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback