Larmcentralen 112


Idag bestämde jag mig för att bege mig ut på lunchen. Jag har ätit mig mätt på allt naturgodis jag har tryckt i mig, så jag orkade ingen lunch, men lite shopping kanske? Dock blev det mest fönstershopping eftersom jag inte aktiverat mitt nya kort. Jag var även inom banken för att fixa just detta, så nu är det bara aktivering kvar, sen ska allting fungera. Där gick jag och promenerade på "gågatan"(kanske inte kan kalla gatan för det..) och ett tu tre ser jag ett slagsmål! Ett ordentligt slagsmål mellan två äldre män. Det såg ut som värsta boxningsfajten, där kom en jacka, där kom en till, och en mössa, och titta, ett par vantar. De gick på riktigt ordentligt!
Vad de bråkade om har jag ingen aning. Jag var inte den enda som såg detta, men vem tusan vågar ingripa? Not me. Dock kände jag mig lite "delaktig" då jag tog upp nallen(haha, fulaste ordet) och slog 112. Det stör mig lite eftersom jag inte vet hur historien slutade eftersom min lunch tog slut och jag var tvungen att bege mig ifrån platsen. Jag la märke till en annan man, som också han, såg allting. Och han stod kvar när jag gick, så jag får nog leta upp honom om jag vill veta slutet. Eller så kanske det står i tidningen imorgon?

Slagsmål mitt på ljusa dagen och vid lunchtid? Vad tänker folk med...

Kommentarer
Postat av: kajsa

usch då så skrämmande, Tur att det var du och inte jag som såg det. En annan hade ju sprungit till Rydebäck utan att stanna men du brukar ju gilla sånt? Vad mysigt det ska bli på fredag my lovely. Vi hörs baby, puss puss.

Postat av: Jojo

hahah brukar jag gilla det? det låter lite skumt att säga så, haha :) jaa jag längtar!

2008-02-06 @ 15:00:36
URL: http://jojooo.blogg.se
Postat av: Blåskägg

möjligtvis en blivande polis?

2008-02-06 @ 16:19:47
Postat av: Anonym

jag tror jag har en gissning vem som lagt den sista kommentaren..haha blåskägg

2008-02-06 @ 16:20:50
URL: http://jojooo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback