Snipp snapp


Varför utsätter man sig själv för fara tänkte jag skriva, men det blir helt fel innebörd, smärta är det rätta ordet. Varför gör man det? Har ni testat spikmatta? Jag har.. eller halvt. Det kan knappast räknas. Tänkte att detta klarar jag, lägger mig ner med ryggen i mattan i ca 5 sek innan jag skriker till mamma att jag inte klarar det. Den typiska mamma kommentaren kommer; "Jo då, det är inte så farligt". Nej, jag gav upp och tog på mig ett linne, samt la mig i sängen för att mjuka upp denna hemska process. Visst, det blev varmt och skönt och jag antar att det var bra för ryggen/nacken, men jag har aldrig gjort om det. Jag har svårt för att utsätta kroppen för smärta när jag vet att jag ska ta få smärta att försvinna, alltså genom att så enkelt, bara resa mig upp och strunta i den där spikmattan.
Det jag egentligen ville komma till, som inte alls framgår i texten är att jag biter på nagelbanden. Tillslut, när "bandet" är av, och man blöder lite och fingret har blivit lite svullet då känner man sig nöjd. Fast bara för några sekunder, tills det att man inser att hela fingret bultar, ömmar och gör riktigt ont. Varför gör man så?!


Nu, äntligen sticker jag iväg och får håret klippt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback