klassfråga?


har vaccin mot cancer blivit en klassfråga? vem har råd och vem har inte råd?

jag blev chockad när jag hörde att det nya vaccinet mot livmoderhals cancer kostar 2500:- /spruta, och sammanlagt ska man ta tre sprutor, vilket i sin tur leder  till att man ska betala en totalkostnad på 7500:-!
missförstå mig verkligen inte, det är underbart att man har hittat ett vaccin, men ska de inte vara under samma förutsättningar för alla?
jag tror inte att alla har råd med 7500:-. visst det är en engångsföreteelse, om jag har förstått det rätt, alltså man tar bara dessa sprutor en gång i livet. men enligt mig ligger priset way to high!  Det är inte rättvist, folk med hög inkomst ska inte klara sig bättre än de med lägre inkomst, var är jämställdheten?nej, jag är minsann lite besviken..

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag håller definitivt med dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback