Ja,här sitter man igen


På kontoret en regnig dag. Det betyder faktiskt att det är "helt okej" att sitta inomhus på ett kontor och jobba. Man vet att alla (speciellt de som är lediga, troligtvis har skit tråkigt eftersom vädret är vad det är) nog har tråkigt och det glädjer mig lite, faktiskt. Man kanske kan kalla det skadeglädje?
Jag trivs på mitt jobb och har egentligen inte en enda tråkig dag här.  Det är ju såklart till och från, men så är det överallt. De gånger det har varit jobbigt har man tagit sig i kragen och förbättrat situationen. Det måste man göra, annars blir man näst intill galen. Man kan inte gå och störa sig på små saker, för det leder ingen vart. Man får ta allting som de kommer och helt enkelt gilla läget, och det är det jag gör nu. 
Jag gillar att höra när min telefon ringer och där är en trevlig spanjor, italienare eller ännu roligare, en grek i andra änden av telefonen. De flesta är glada och trevliga, men såklart finns det de som gör en arg, men det är det som är charmen i det hela, jag gillar det. Man bättrar på sin engelska samtidigt som man får lärdom av hur olika saker fungerar. Jag kan faktiskt inte sitta här och klaga, jag trivs hur bra som helst och skulle faktiskt inte byta bort det mot något annat just nu.
Drömmarna om något annat finns såklart alltid kvar och kommer finnas där tills jag har förverkligat dem, för det vet jag att jag kommer göra.
En annan dröm som just nu infinner sig innanför mitt pannben är en resa till Mallorca. Egentligen är det ingen svårfångad dröm eftersom det är ganska lätt att ta sig dit osv, men trots detta finns där en del hinder på vägen så som semester dagar, ekonomi och lite annat. Fy galet vad skönt det hade varit, bara i några dagar, i september. Träffa världens bästa Emelie, Ullis och syster ♥ som jag saknar något galet mycket.
Jag får helt enkelt se vart vinden tar mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback