Ubåtar är coola saker


Kanske onödig fakta för vissa, men jag blev faktiskt imponerad. Kära Hampe som befinner sig i lumpen berättade något väldigt häftigt för mig för några minuter sedan.
Han är i marinen och de senaste dagarna så har han befunnit sig på/i en ubåt eller rättare sagt en HMS Uppland av Gotland-klass. Vad det betyder eller så är jag inte riktigt insatt i men skit samma.
I vilket fall som helst, visste ni att Sverige är bäst i hela världen på att bygga ubåtar? Det visste i alla fall inte jag och jag tycker det är as häftigt!
Kockums i Malmö har för övrigt byggt världens mest avancerade ubåt! Slå det va?!
Vanliga ubåtar ger ifrån sig ljud pga av motorn, eller värme(men värmen kyls ner av en maskin så det syns inte på en radar, det berättade också hampe) men Kockums har nu uppfunnit en ljudlös motor som gör att ubåten inte syns eller hörs överhuvudtaget! Hur coolt är inte det?!
Så sedan ett par år tillbaka så har USA hyrt in ubåtarna av Sverige för att de ska lära sig att skydda sig mot dem eftersom om deras fiender får tag på hur Kockums gjort motorn så kan de sänka allt som finns längs  USA:s kust.
Det är inte varje dag som USA lär sig något av ett mindre land. Aja, jag tyckte detta var häftigt i alla fall.

Och för att avsluta, såhär tycker Hampe om lumpen;

"nja inte riktigt men jag skulle hellre jobba för LSR och hämta sopor 10 timmar varje dag i 1 år än lumpen i 11 månader. Jag hade hellre gjort om hela gymnasiet än lumpen i 11 månader och jag hade hellre suttit i fängelse i 6 månader än lumpen i 11 månader om det inte inneburit en jäkla massa konsekvenser efteråt."


Kommentarer
Postat av: paulina

nej tyvärr :O! Skulle vi alla träffas i morgon eller hur blev det?

Postat av: Lina

jag hade det alldeles, alldeles undebart:)

2008-02-28 @ 20:12:32
URL: http://linala.blogg.se
Postat av: dannis

wikipedia? :D

woamp plockar dadlar,inte hämtar sopor.

2008-02-29 @ 09:26:14
Postat av: Anonym

neeeej, det var faktiskt hampe som berättade det!
sen vad du menar med dadlar och så, det hänger jag inte med på?:P

2008-02-29 @ 09:46:46
URL: http://jojooo.blogg.se
Postat av: dad

den enda ubåt jag känner till är den som man släpper ner i ölen.

2008-02-29 @ 13:46:52
Postat av: dannis

hahaha. instämmer

2008-02-29 @ 14:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback