fyra bilder som återspeglar hur min dag varit

  


   

Har suttit med datorn i princip hela dagen, då jag inte slumrat till och sovit en liten stund. Druckit te/kaffe/varm choklad kan också tilläggas(viktigt med något varmt för halsen, och jag gillar att variera mig). Otroligt egentligen hur mycket man kan sova när man är sjuk, jag klagar inte, sova kan nämligen vara något av det bästa jag vet. Hur som helst, jag har även läst boken "Kalla det vad fan du vill" i omgångar, alltså då jag inte sovit eller suttit vid datorn. En riktigt bra och rolig bok som handlar om en invandrar familj som kommer till Sverige och bosätter sig i Malmö. Man får följa dem i livet och hur dem upplever landet och vad dem gör och inte gör för att anpassa sig. Ett lätt komisk bok eftersom författaren till boken har valt att skriva på ett roligt sätt, nämligen precis som de pratar i Malmö. Grov skånska, vilket innebär att man ibland får tänka efter vad som verkligen sägs. Dej, mej, dumhuee m.m är upprepade ord. En bok jag rekommenderar.


Nu ska jag ut och ta lite frisk luft. Jonas ska köra mig till mamma & pappa där jag ska avnjuta ett varmt och skönt bad.
Alltid skönt att bli bortskämd som sagt, lär säkert hitta något mumsigt i kylskåpet också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback