godmorgon härliga tisdag

Allt är i full gång.

 - Mix Megapol är igång (en av mina favoriter är gäst, nämligen Måns Zelmerlöw, hihi)
 - Mailen är öppnad
 - Några mail är besvarade
 - Min kaffekopp är fylld med rykande hett kaffe, precis som det ska vara
 - Min mobil är på ljudlös
 - Backupen är gjord


Nu är jag redo, korrekturläsning nästa!
För er som är lite osäkra på vad som menas med korrekturläsning så ska jag berätta för er.
Här på jobbet gör vi lite olika saker, en av dessa saker är att vi ger ut en bok. En bok på 680 sidor. Dessa 680 sidor ska läsas igenom, mening för mening, ord för ord, bokstav för bokstav. Där har ni det. Det är exakt det vi har börjat med nu. Vi sitter och läser vartenda ord(nästan i alla fall) in i minsta detalj. Bea sitter och läser högt för mig, bokstav för bokstav, jag följer med och kontrollerar stavningen och svarar "ja, ja, ja" osv.
Där har ni vad vi sitter och gör, ca sju timmar om dagen.

  

Här är slutresultatet, boken                                               och här är sidorna inuti som vi läser nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback