när ska det ta slut?


Bageriet precis utanför oss har blivit rånat för ca en timme sedan. Ett bageri. Hur lågt kan man sjunka? Nu menar jag inte att det är okej att råna, oavsett vad det är för affär, men ett bageri, där en snäll kvinna säljer bullar för sju kronor styck? Visst, det kan handla om snabba cash som man säger, men det är bara bedrövligt. Ska inte spekulera i vad som hänt, men enligt
hd.se blev även affärsinnehavare misshandlad, råga på allt. Vad ska man säga? Det är rent ut sagt för jävligt. Ödet bestämde i alla fall för min del att jag skulle ta bilen imorse eftersom jag inte alls mår bra... däremot, hade jag tagit cykeln, som vanligt, hade jag troligtvis mött rånarna eftersom de sprang åt det hållet jag brukar komma från. Ödet.

Nu ringer det på dörren också, gissa vem?
Jovisst är det polisen. Nu ska vi bli förhörda om vi sett och hört något.
Vi ser ju bageriet från vårt sovrumsfönster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback