Sugrör är underskattade

Gårdagens Öppet hus / föreläsning var enligt mig super intressant. Enda nackdelen var att där var för lite stolar (eller för mycket folk) så det blev två jobbiga timmar eftersom vi inte lyckades haffa åt oss sitt platser och fick stå under hela tiden. Mycket av det som sades står, precis som föreläsaren sa, på deras hemsida. Så en del hade man ju redan läst igenom. Det var mycket information och man fick chans att ställa frågor direkt till poliserna som fanns på plats. Två aspiranter, en som gick på polishögskolan just nu, en hund polis och lite andra folk.  Hur som helst, mötet avskräckte verkligen inte mig, snarare drog mig fast ännu mer. Polisyrket verkar vara så... perfekt.
Nu kan perfekt tolkas olika, men i mina ögon är det vad jag vill och jag ser det näst intill som det perfekta yrket för mig.
Direkt efter hemkosten och att jag släppt av Linda körde jag snabbare än blixten (inte fortare än vad hastighetsgränsen är såklart) vidare till Malin kusins lya där Emelie&Ullis befann sig tillsammans med ballonger och lite andra överraskningar till Lina som fyllde 20 år igår (grattis igen gullet!). Vi släppte ballongerna från balkongen, och sen hade de förberett en munktårta(en munk med 20 ljus, ett för varje år såklart) samt ställt fram nacho chips, gräddfil, guacemole och lite godis samt dricka. Det bästa var sugrören som vi så sött drack upp vår dricka med. Super trevligt!
Ullan gullan tog bilder som jag ska försöka haffa åt mig.
Helt enkelt en toppen kväll med en toppen bra avslutning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback