Shake it

För er som bor i Landskrona (andra kanske också vet det) så vet ni att det pågår ett ganska omfattande arbete nere vid Skeppsbron. Den nya Venterminalen så att säga. För er som inte heller vet, så är det här jag sitter och jobbar. I vanliga fall, är det ett mysigt och lugnt område, men nu börjar det så smått förvandlas till något man kan likna en krigs zon(nej, vet inte hur det är på riktigt, men det är bara ett ordval). Till och från skakar det till i väggarna och marken. Ganska otäckt, tänk så kollapsar allt? Vi har en s.k, kallad av mig i alla fall, skako-meter stående i hallen, som just ska mäta hur mycket det skakar vid arbetet som gubbarna utanför utför. I vilket fall som helst, det är ganska jobbigt. Från början trodde jag att min huvudvärk som jag har börjat få när jag kommer hem, berodde på mina linser. Att jag inte är van att använda dem efter ett uppehåll på si sådär tre, fyra månader. Nu har jag dock hittat anledningen, det är mannen som leker med bulldozern utanför fönstret som orsakar min huvudvärk.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback