En tass i kaffet

Nu har jag precis torkat upp efter en viss Svante som springer runt som en dåre här hemma. Jag satt i lugn och ro, tittar på Våra Bästa År (två dagar i rad, nu kan jag missa ett halvår igen), dricker nybryggt kaffe och har det allmänt bra. Svante kommer, siktar sig in på mig och alldeles för sent inser han att jag dricker kaffe. Tassen plumsar rakt ner i koppen, och skvätter ner det mesta runt om kring, inklusive min tröja och en kudde som nu är märkt med tassavtryck.
Fast lite roligt var det, nu i efterhand.
Snart ska jag börja göra mig i ordning för att sen sticka iväg och fixa lite ärende. Ska ut till ÖB, handla schampoo, tvål, papper osv, sen vidare till Systembolaget och sen halv ett ska jag hämta morfar, som äntligen, ska få se vår lägenhet. Låter som en lagom dag, i lagom takt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback