Flickan som lekte med elden


Vilken bra film! Jag och min kära, super, underbara vän Emelie såg den igår.
Uppladdade med godis och ramlösa intog vi salongen. 
Vi och typ 20-25 andra, vilket faktiskt är mycket för att vara i lilla Landskrona en onsdagkväll, men som vi sa, det är faktiskt lill-lördag ;) Filmen var faktiskt bra, även denna. Jag, som läst boken (böckerna) tycker såklart där saknas en hel del, men samtidigt, om allt skulle finnas med, skulle filmen kunna sluta i en alldeles för lång film. De tar med det som är viktigast och snappar även upp lite från film nummer ett. Bok nummer två var helt klart bäst, fast visst, jag har ungefär halva trean kvar att läsa, men det är är i tvåan allting händer, och även så i filmen. Nej, det är faktiskt en riktigt bra filmatisering och en helt klart en sevärd film, även för de som läst boken så som för de som inte läst dem.


(bild från google)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback