Överallt


Chefen är sjuk, vår receptionist är sjuk, jag har börjat hosta, vad kommer härnäst? Vad ska man göra för att skydda sig ordentligt?
Nu menar jag inte från H1N1/nya influensan/svininfluensan (som den inte heter!) utan menar bara vanlig förkylning och sånt där skit.
Ska man bara vänta in det och tro på sitt egna immunförsvar?
På ett sätt är det mysigt att vara sjuk, att inte behöva gå upp när alarmet ringer 06.20 är en fröjd, men fan, det är roligt/mysigt en dag, sen är det tråkigt och man är otroligt uttråkad. Alltså, jag vill inte bli sjuk. Jag dricker c-vitamin, äter massa clementiner, dricker te och äter halstabletter, är det någon mer som har tips? Eller det finns inga riktigt tips?
Jag kanske bara ska sätta mig ner och vänta in det trots allt..

Kommentarer
Postat av: Fritte

Jag har ett tips, men det är ett "lång-gånget" tips.. eller vad man säger. iaf, ät mycket (mycket) vitlök... Det hjälper faktiskt!

Postat av: Anonym

En wirre!

2009-10-14 @ 23:06:21
Postat av: Jag;

jag äter alltid massa vitlök! :) mer vitlök åt folket! hahah

Wirre? inte kan jag sitta och klunka whiskey på jobbet, haha

2009-10-15 @ 10:38:44
URL: http://jojooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback