Sälja kläder?


Jag pratade med Frida om det igår, om rubriken alltså. Hur fungerar det? Jag förstår att man säljer och någon troligtvis köper det som säljs, men är det ett bra sätt? Jag sitter och tittar runt på tradera och blocket och upptäcker att en hel del säljer skit kläder rent ut sagt. Som säkert alla tycker, jag också såklart, tycker man att sina kläder är fina, eftersom man faktiskt köpt de en gång. Hur som helst, där är ett väldigt stort urval av diverse saker vilket får mig att fundera. Är det värt att chansa? Kanske tjäna in någon slant på ett gammalt plagg man har liggandes i garderoben. Sen finns det visserligen Myrorna, UFF och allt det där, vilket också är en fin gest, men, ja, jag hade inte tackat nej till lite extra klirr i kassan.
Hm. Jag får ta mig ännu en funderare.

Kommentarer
Postat av: Lina

Du tjänar inte så mycket på gamla kläder om det inte är riktiga märkeskläder. Då kan du nog tjäna dig en liten hacka. Men överhuvudtaget så är det inte många som betalar speciellt mycket för dina gamla avlagda kläder, hur fina skicket än är och hur fina de än är.

Postat av: Jag;

tusen tack Lina! :)

Jag tänkte faktiskt inte tjäna tusenlappar, men tänkte det kunde vara kul att testa, men då kanske det inte ens är värt de få kronor man kan få ihop?

2009-09-29 @ 21:37:50
URL: http://jojooo.blogg.se/
Postat av: Lina

Kanske inte, kanske.. Blocket tar ju en del i avgift, liksom Tradera. Men testa vetja, du förlorar inte många kronor.

2009-09-30 @ 15:13:00
URL: http://linala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback