Mallorca


Goddag!
Jag har äntligen anlänt till Mallis, ungefär åtta timmar senare än vad jag skulle och totalt tog hela resan 15 timmar från dörr till dörr. Jisses. Det var verkligen ingen höjdarresa. Planet från Köpenhamn - Dusseldorf var försenat vilket resulterade i att jag missade min mellanlandning och sen fick jag boka om min biljett. Nästa plan skulle gå 15.05, så det blev en tre timmar lång väntetid och under tiden började snön vräka ner utanför fönstret. När klockan var 14.20 gick jag mot gaten i hopp om att få boarda planet i tid men icke sa nicke. Tydligen var hela kabinpersonalen och piloten borta, försvunna. Det betydde att även det här planet blev försenat i ytterligare tre timmar. Jag skulle lyft 11.30 men lyfte istället 18.00, haha. Det ska också tilläggas att jag satt fast i Tyskland, TYSKLAND! Av alla länder så fastnade jag där..dessa otrevliga människor som inte kan prata något annat språk än sitt eget. Vartenda meddelande från speakern var på tyska och översättning till engelska kom inte på tal. Nåja, nu är jag äntligen här, här är jätte fint, vovvarna är mysiga och jag har fått en natts välbehövd sömn. Nu ska vi strax ut på jakt efter en julgran och sen ska vi leta upp alla kattungarna som finns här på gården någonstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback