16:e mars

Godmorgon!
Solen skiner, här sitter jag och njuter av frukosten och av en ordentlig sovmorgon. Tv4s nyhetsmorgon är igång och jag blir lika illa berörd varje gång jag hör nyheterna om Japan, det är hemskt! Vi människor är skrämmande små när det kommer till sånt här. Nu verkar det som att en av reaktorerna läcker ut radioaktiv ånga och igår hade franska och amerikanska expeter ökat graden på den s.k Ines skalan, till en sexa istället för en fyra vilket är skrämmande högt då man kan jämföra med Tjernobylkatastrofen, 1986,  som mätte sju på samma skala.
Usch ja.
På tal om något annat, det här är ju skit coolt. Den utbildningen vill jag också få, när (inte OM!) jag är färdigutbildad polis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback