Helt slut

Efter en tidig morgon, en lång bussresa, ett intressant studiebesök, ännu en lång bussresa och tillslut en tågresa är jag äntligen hemma igen. Kvällsmiddagen är nere i magen och jag har alldeles nyss tagit en varm och skön dusch. Vi har varit i Växjö idag, på polisskolan, eller ja, Linnéuniversitetet som det heter. Polisskolan ligger i samma byggnader som de övriga programmen och kurserna. Väldigt givande dag med massa nya intryck och häftiga saker man har fått se. Vi fick se hur man hanterar ett snatteri (de har byggt upp en hel närlivs butik och en bar där de övar bla snatteri, rån, slagsmål osv), och även en skjutövning. Vi var även inne i två uppbyggda lägenheter, en 1:a och en 2:a där de också övar särskilda fall så som lägenhetsbråk, misshandel och allt annat som kan hända i en lägenhet. Nej det var kul! Riktigt kul.
Kan ju säga så mycket som att, om jag var sugen på polisyrket innan så är jag ännu mer sugen nu!

Kommentarer
Postat av: Lina

Oh Jojo vad jag håller alla tummar för att du ska få bli polis! Är övertygad om att du är som klippt och skuren för det yrket!! Du passar perfekt!

Postat av: Jag;

Haha, du är för söt Lina, tack så mycket! Ska göra allt jag kan :)

2011-03-18 @ 11:04:11
URL: http://jojooo.blogg.se/
Postat av: Paulina

Go Jojo!

2011-03-20 @ 08:06:11
URL: http://thisispaulina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback