Nervös

Gårdagens uppgift var att undersöka det mesta inför skolstarten (det var många år sedan man skrev det...) och jag börjar bli nervös. Hur ska man veta vad man ska fixa och inte fixa? Vilka böcker ska man köpa, kommer man behöva alla? 15 böcker bara till en kurs?! Är det verkligen så? Jisses, jag blir rädd. Hur vet jag vilka jag behöver inför starten eller kan man vänta att köpa? Ni få som läser här och som har pluggat eller fortfarande gör, hur går allting till? Det enda jag har 100% koll på är var jag befinna mig den tredje september, jag har kollat på kartan, dubbelkollat adressen och tiden är 10.15, så det känns hyfsat ok men allt runtomkring gör mig orolig. Jag antar att man kanske känner såhär (jag hoppas det i alla fall) i början innan man är i pluggtänket men jag är en person som vill ha koll och vara förbered. Är så det att jag kommer behöva alla de 15 böckerna inför första kursen så är jag egentligen den som vill springa och köpa dessa direkt, men det är ju samtidigt en kostnadfråga. Åh, hjälp en blivande student!

Kommentarer
Postat av: Sara l-o

Titta vilka böcker du kan låna på olika bibliotek. Sedan hade jag väntat till efter kursintroduktionen, oftast säger dem vilka man bör skaffa. Fråga runt på Facebook etc. om det kanske är någon som har dem.

Postat av: Johanna

Tack Sara!
jag funderar också på att vänta tills efter uppropet och sådär, mest för att känna att man har lite koll. Har fått erbjudande av Li att köpa hennes böcker, så jag är rätt sugen på det, om det är böcker som jag behöver såklart.

2012-08-16 @ 08:58:33
URL: http://jojoooo.blogg.se
Postat av: Paulina

Lugn och fin! :)
Kop INGA bocker i forvag. Du kommer inte borja anvanda dem forran efter nagra dagar anda. Vanta och se vilka som ar prio att fixa, du kommer garanterat inte behova alla 15. Ofta har aldrekursare bocker de vill salja och i manga fall finns bra sammanfattningar som de ligger och lurar pa. Fa tag i dem :) Ni kommer formodligen ha nagon inspark, sa ser om dar finns nagon i kursen over. De vill sakert med gladje bli av med sina bocker! Jag koper nastan alla mina begagnade.

Se bara till att vara dar pa uppropet, sedan loser det sig. Shit, nu blev jag ocksa nervos. Fick liksom kanslan hur jag sjalv kande det infor den dar forsta dagen. Det kommer bli kanon!

2012-08-17 @ 16:03:33
URL: http://thisispaulina.blogspot.com
Postat av: Johanna


tack paulie, det gjorde mig något lugnare. man bör ju få den mesta informationen när man är där de första dagarna så jag hoppas få klarhet då. Sammanfattningar säger du? Hm.
haha. gärna begagnat för mig, jag är inte van vid livet som student, så jag lär vara snål, hahah. Det ska bli skoj men jag är nervös... aaahh

2012-08-18 @ 19:36:07
URL: http://jojooo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback