Framtidsval

Okej... nervositeten närmar sig och jag vet egentligen inte vad jag ska tycka eller tänka. Är jag nöjd om jag kommer in på socionom, eller vill jag hellre psykiatrisk omvårdnad? Distansutbildningen i Växjö då? Låter jätte intressant men är även ekonomisk fråga eftersom jag behöver boende varje gång jag måste dit. Vad gör jag om jag INTE kommer på någon utbildning alls? Jag har sagt upp mig (detta är dock inget jag ångrar...). Jag har inget jobb, hur gör man för att söka nytt? Jag har aldrig varit arbetslös? Även om jag ser rätt enkelt på hela situationen så är där ändå en del som maler, mest för att jag vill ha koll på läget, trots att jag vet att allting löser sig. 
Nåja, om ca fyra timmar kommer beskedet från högskolan.Det lär inte fungera att vara inloggad direkt så man får snällt sitta och vänta tills man kommer in, med nervositeten som sin bästa vän. 

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Livet tar sina vändningar - så enkelt är det bara. Nu får du vara optimistisk, det är väl klart att du kommer in på något utav det. Gud så roligt! Jag vill också plugga, men jag är så bekväm av mig och vet inte alls vad jag vill. Socionom låter intressant, min bästa vän, Veronica, är socialsekreterare på Rosengård och beviljar (och avslår) pengar till personer som ansöker. Kontrollerar så allt går rätt till. Sjukt intressant faktiskt! :)

Heja, heja! Håller tummar och tår. :)

2012-07-12 @ 10:15:39
Postat av: Johanna

Jag är också bekväm, egentligen men nu var det dags. Jag utvecklas inte här mer och det är dags för språnget ut i pluggvärlden. Jag kommer in på något men det är ändå nervöst.. är det rätt det man sökt? Så svårt att veta.. man är så liten i den världen och när det kommer till att veta vad som passar just till en själv.
Tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback